torsdag 1. desember 2011

Survival armbånd

Noe av det som visstnok er aller mest in for tiden er såkalte Survival armbånd. Disse er laget i makramè med fallskjermline. Skulle man komme i beita for et sterkt tau midt i mørkeste skauen, kan man bare plukke opp makramèen i arbåndet, og VIPS har man ca. 3 meter line som tåler 250 kg.
Jeg fant et internettbutikk ( Paracord) som selger fallskjermline. Foreløpig har jeg bare denne brune fargen, men det kan fåes i flere farger, og han ventet inn masse “jentefarger” med det første.
I det første armbåndet har jeg laget en løkke i den ene enden. I den andre enden har jeg festet en metallperler med stort hull. Dette fungerer både som lås og pynt.
armbånd
knutelås armbånd1
På det andre armbåndet har jeg plukket ut nylon tråden inni lina, så det er litt smalere, og makramèen er litt flatere. Her har jeg festet en metall mellomdel med øye i knuten, slik at jeg kunne feste en charm i den. Og jada….hadde Herr Sønn i tankene da jeg valgte charm.
smalt armbånd
lås og charm smalt armbånd1

3 kommentarer: